Pages

Tuesday, June 7, 2011

..++MALAS MEMBACA++..

Assalamualaikum =)
Sehat x korang? Aku sehat. Semoga kita semua dirahmati Allah, insya-Allah. =D . Entri aku kali ni, aku nak cite cket. Pasal sikap org2 kite yang "malas membaca" . Especially org Melayu . Asal plk org melayu kene??! *ape?! kau nak ckp banyak? aku pon melayu laa =p * . Xde ahh, memulanya cenggini cite dye. Di suatu pagy yang damai, , , , ,  jeng3x~

Ape kenal x korg ngan bende alah ni?? Biase nampak kat mana?? Kat pintu laa kan. Dye tulis ape? Dah nyata dye tulis kat ctuh 'PUSH' / 'TOLAK' , ha! siap dwibahasa lagy. dah tuh! ade plk bahasa cina. Baik x baik arahan sebelum korg gunekan pintu tuh kan? Tapy, yang selengee lagy pehal?

haa~ade la sorg minah ni, niat hati nak masuk laa. Guna kan laa pintu tuh. Aku rase dye x tgk kot kat gagang pintu tu tulis ape. Dye dtg2 aje, trus ke pintu tuhh.. GEDEBANGGG!! Semua org terperanjat, n tgk kat pintu di mana dye berada *allah, kalau aku malu da kat ctuh* .. Dye main rempuh aje pintu tuh.. then yang x bole blah pegy goncang2 pintu tuh.. hahaa! bace laa arahan dye dulu..Last2, aku rase dye TERPERASAN yg ade tulis 'PUSH/TOLAK' , baru dye cover2 malu tolak pintu tuhh.. haha.. adoiyaii.. mcm2...org yang kat dalam da pandang pelik *termasuk aku laa* n dalam hati berkata..._____"jakun ke ape minah ni?? =p"

Moral of the story, kat mana2 aje kite pegy, benda yg kite nak buat ada arahan. Ape salahnya luangkan cket masa duk baca ape yg dye suruh. Ni x, main ikot sedap rase korg ajee. Last2, korg sndri yg susah and maybe dapat malu. =p.. Renung2kan laa.. Dan selamat beramal =)

p/s : Amalan Membaca, Budaya Kita =D

No comments:

Post a Comment