Pages

Friday, June 3, 2011

..++Handphone SonyEricsson jadi PC Remote Control++..

Tahukah anda, apa ini??
This is PC Pen with Built-in Laser Point and Remote Control. *chewahh! speaking =D* . Hehe.
Apa function benda alah ni??
Aku terangkan secara ringkas jelaa eah. Benda alah ni, most digunakan time presentation. Haa! perasan x?? ade kan, kenkdg penceramah tuh gune pen/remote control gini utk memudahkan dia tukar dari 1 slide ke 1 slide yg lain. So, x payah lerr dia nak ulang alik ke meja pc tuh nak tkr slide lain, atau suruh assistant dia tukarkan. Hee ^_^



Ehm, benda ni cambest, berapa harga dia??
Hahaa! Jgn tanya aku harga dia. Tapy, aku ade survey2 jugak ng member aku. Harga dia, lebeyh kurang RM100++ . Woww!!! Mahal gak! Aku rasa, berkurun kot aku nak dpt benda alah ni. =p hehee.
Korang jgn risau. There's a way to tackle a girl *ape aku mrepek??!* xde lahh. Mehh aku share ng korg ape yg baru aku kesan. Hahaa :D

PENEMUAN TERBARU OLEH PROF AISHAHK
HP SONY ERICSSON----> PC REMOTE CONTROL.
Apa bende? Mcm mana nak buat? Kalau beli remote tuh mahal laa. =/
*jgn le risau bg student2 yg nak bt presentation tuh, aku ade way nak mudahkan keja korg time present. hee*
Korang cume perlukan :
 Hp SonyEricsson yg ada application remote control & Bluetooth USB adapter (harga baru rm8 dan ke ats)
Laptop/Pc

Apa yang nak kena buat???
Senang ajee..... =D
1) Install kan bluetooth tuh kt pc, and korang click kat (hp) 'remote control' tuh. Nanty akan ada keluar PRESENTER, MEDIAPLAYER & DESKTOP. *klik memana korg nak*
2) Then ikut laa ape yg dia suruh. Contoh :

Kt hp korang pulak akan jadi mcm ni haa =D
3) Xde keja lagy daa, korg da bole gune hp ni sbgi remote control korg da . hahaa.  gune button yg di'highlight kan tuh =)

>Senangkan? Jimat duit korg dr nak beli PC Remote yg memahal tuh *bg aku laa =p*
>Lepas ni nak present da senang da, xyh nak ulang alik ke pc semata2 nak tukar slide =p
>Jangan risau kalau time present korg nak keliling bilik tuh, guling2 sejauh 100m pun, korg still bole present. heee ^_^
>Sekian jehh sedikit ilmu yg aku bru twu utk share ng korang. ^_^

Salam =)

p/s : Tapy, sendiri mau igt laa~ tkot2 tgh present tuh, pkwe/makwe/laki/bini/mak/ayah dan seumpamanya call/msg . . . pepandai lerr korg cover. hahahaa =p

No comments:

Post a Comment