Pages

Thursday, June 2, 2011

..++The Best of 'KARAK'++..

Salam! =D
Bebaru ni *rase smlm kot =p*, aku, akak aku, and dengan dua org anak jiran aku, serta member2 tempat keja akak aku bkampung kat cs duk nak tgk cite 'KARAK' ni.

KARAK? Apakah? =p . Karak ni sebuah lagi movie terbitan dr production yg same Hikayat Merong Mahawangsa (HMM) .  Aku da tengok da. KORANG?? ^_^ . hehe.
Ape pon, overall aku bagi cite ni, 4/5 stars lahh kan. Asal? Best sgt ke?  BAGI AKU laa kan, cite ni sgt menarik. Ape yg menarik? HANTU DIA KA? SOUND EFFECT DIA KA? haha! lebeyh kurang laa. Hantu diaaaa~ REAL WA CAKAP LU~ *walaupun sbnrnya aku x penah tgk the real one.*  Tapy, CONGRATEZ pada pembikin ini filem. =D .

KARAK, 1 filem yg actly aku rasa membawa mesej yg tersendiri. Cite dye berdasarkan apa yg orang ramai selalu gossip kan time2 nak OTW ke belah utara. Contoh, VOLKSWAGEN KUNING laa~ and bla3. Tapy sebenarnya, cite KARAK ni, nak suh korang bertaubat *aku sekali laa =p*. tapy, Especially mana2 insan yang da jauh dari Allah. Igt laa~ Kita ni, ada kat dunia pun, sebab Dia yg berkehendak. Kalau Dia kata 'JADILAH', maka, jadilah sesuatu perkara. Lambat-laun, kita mesti kembali pada Pencipta kita, kan? ^_^ Sesape yg da tgk mesty twu. Aku cume same2 nak menegaskan, cite KARAK ni bukan semata-mata nak menunjukkan makhluk Allah yg lain (ghaib), bukan utk menakot2 kan korg *anak jiran aku yg umo 7thun pon pegy tgk sekali. korang? 77 tahun x g tgk?? cian.cian.cian* tapy dia nak sampaikan mesej:

1) Ingat Allah swt sebagai Yang Maha Berkuasa, Maha Mengetahui dan Maha Melindungi
2) Bukan kita (manusia) je makhluk Allah cipta, ada yang lain. Al-quran pon ada da bgtwu siapa(makhluk) yg lain tuh, so... tokse lee nak cakap2 besor yg kome x pecaya ade ciptaan Allah yg lain. *bole terpesong, hati2 laa ye*
3) Twu le kite ni org Melayu, *terlebeyh jawa kan =p* aku paham, ada yg x paham bahasa arab *same laa ng aku.bukan reti nohh.* Tapy, sekurang2 nya, ayat lazim contoh surah Al-Fatihah, Yassin, ayattul Kursi bukan sekadar kita hafal dekat bibir sahaja. Jadikan amalan dan FAHAM makna dan erti setiap baris ayat suci tuh. X rugi nye pon. Kan? =)
4) Solat! Jangan tinggal! *kalau ade ekskius cm prmpn, xpe. hee*
5) Haaa. Bersedekah laa kalau ada rezeki lebeyh. Jgn kedekut. Harta tu x bole bawak mati pon, Tapy insyaallah pahala amalan korang tuh bawa berkat =D
6) Kalau korang rasa korg da TERSESAT jauh sgt, *maksud aku, korg da lame x buat amalan utk dptkan hidayah Allah* , apa kata, Moh kite sesame balik ke pangkal jalan. X ada benda yg terlambat sekiranya nak bertaubat. *Igtlah, Allah Maha Pengampun Dosa2 Kecil & Besar =)*
7) Jangan pernah sesekali terlintas kat otak tepu korang tuh nak pegy nuntut ilmu hitam. Kalau korang amalkan, ape korg dapat kelak? nyusahkan korg lagy ade laa. *XDEK FAEDAHNYA PON*
8-1XX1) _________________________________________________________

Kesimpulannya, byk lagy advices dr cite ni. Jenuh pulak aku nak taip. =p Ape pon, g le tgk sendiri. Nanti baru korang twu. Overall, cite ni . . .  TERBAIK~~~ =D

p/s : Jadikan perkara lepas sebagai iktibar utk kita berubah ke arah yg lebeyh baik =)

No comments:

Post a Comment