Pages

Saturday, September 17, 2011

..++ Kisah Pak Wan & Kak Minah ++..

Assalamualaikum ! :D ahahh ! Hari ni, terdetik pulak rasanya nak buat entri tentang dua insan bernama kat atas ni . Hehehe . Itu pon terlintas kat otak time singgah kedai diorg balik dr ambik mak aku blk keja . Haha . Siapa PAK WAN & KAK MINAH ?? Diorg strangers laa . Hee , bagi yang duduk se'area dgn rumah aku , PAK WAN & KAK MINAH merupakan pasangan suami isteri yang da same2 menapak dan bergiat maju dlm bisness kedai runcitnya . Oloo , kedai dia kat hujung blok E tu lahh . Kat Larkin Perdana . Mengikut kronologi dan hierarki , CHEWAHH ! mereka berdua dah hampir berbelas tahun berniaga runcit , mula dr rumah lama ; Rumah Panjang Larkin dan bawak ke rumah skrg ni , rumah bertingkat . Hee . PAK WAN pon dah maju , kalau dulu guna van, keta kokak . Sekarang ? Ni haa !
Lori maii dah :D

Tapi kan , aku ada sedikit kemusykilan dgn pasangan suami isteri ni :p . Berdasarkan mata rambang laa yeh

KAK MINAH : 
  1. Mungkin berusia 55 +++ 
  2. Kalau zaman dulu2 kat uma lama , suke sgt tindas kutu kat ats tin susu ;D HAHA ! *aku x tipu! *
  3. Kadang2 lawa, kadang2 huduhh 
  4. Kadang2 mamai dlm calculation jual beli brg dkt kedainya . Boleh cetuskan pergaduhan woo~
  5. Mudah lupa rasanya dia ni .
  6. Wlpn dia hampir sebaya dgn mak aku, tapi , mak aku lagi LAWA dr dia :D
  7. dan itu juga... Aku pun tak tahu kenapa aku panggil dia 'KAK MINAH' wlpn seusia mak aku. HAHA!
PAK WAN pulak :
  1. Husband pd Kak Minah
  2. Umor , aku tak tahu laa pulak . Mgkn tua sikit dr isterinya.
  3. **Aku start duk LP laa bru aku twu nama dia MISWAN ! haha ! tu pon lepas terbaca kat lori dia :D**
  4. Pak Wan ni , suke bebenor melawak , boleh kire OTAI LAWAK sebab , kalau dia buat lawak , orang ketawa TAPI dia aje yang x ketawa . Hebatt bukan ? ;D
  5. Klau yg x kenal dia ni , mesti meradang bila tanya harga or brg kat mana dgn dia . HAHA . Yelaa , sebab dia tak kan jawab pon soalan korang . Dia buat2 tak dengar je ;D
  6. Pak Wan gak , tak kan masok campur kalau2 korang gaduh ng bini dia sbb salah pulang baki duit ke ape2 . *Mgkn dia mls nak interfrme life bini dia kot . hehe *
  7. Manis jugak kalau Pak Wan ni senyum . HEHEHE ! :)

Based on these , actually banyak lagi . Tapi itu antara yang femes . Hehehe . Aku just kagum sebenarnya , mcm mana pattern manusia mcm ni , boleh hidup sama dlm rumah tangga yg bahagia and kekal berpuluh tahun . Yelaa, anak2 diorg dah besar panjang and mereka da bercucu pon. :D Hebatt bukan?? :D . Mungkin , ada lahh rahsia rumah tangga diorg . Hehehe . Atau mungkin , sudah jodoh PAK WAN dengan KAK MINAH kan ?? Hehe . Yelaa , dgn gaya PAK WAN yg mcm x ambik port pasal bini dia .. and .. KAK MINAH punya perangai pelik gtuh , mana buat aku tak terpikir mcm mana dorg bole hidup bersama . Hahaha ! Sorry ! Wa interrupt life u'olls ! HAHAHA ! :D Aku dengar2 KAK MINAH nak pergi Haji . Moga2 dia selamat pergi dan balik . *ni pon dia yg inform kat mak aku-sabtu = kursus haji = so, nak tutup kedai cepat . hehehe :p *
 Kedai tak bernama KAK MINAH & PAK WAN yang serabut lagi padat

Heh ! Nampaknya, cukop sampai sini jelaa aku taip pasal PAK WAN & KAK MINAH  nie . Hehe . Thanks jgk pada diorg sebab , TANPA MEREKA , MANA LAHH NAK KAMI BELI IKAN, UBAT NYAMUK , SAYUR, AYAM , YAKULT dan SEBAGAINYA. haha ! Cheers !

aishahKay : kadang2 , aku pon makan hati bila tanya brg kat PAK WAN , dia buat dunno ajee . :p Hehehe 

No comments:

Post a Comment